JÄMFÖR CASINON

JÄMFÖR
TA BORT ALLA
JÄMFÖR
0

eSports Betting – En omfattande guide och de bästa platserna där du kan satsa på eSports

Antagligen har du redan hört talas om eSports betting. Om inte är vi säkra på att du snart kommer att ha hört om det. eSport har exploderat i popularitet de senaste åren. Det var en tid, i det inte så avlägsen förflutna, när det enda sättet att tävla mot en annan människa vid ett visst spel var om du satt i samma rum med samma dator. Nuförtiden kan spelentusiaster perfekt göra detta utan omedelbar närhet till en medspelare på grund av utvecklingen av internetteknologin. En sådan möjlighet innebär att vi kan spela mot någon från någon del av världen medan vi befinner oss i hemmet. Förutom multiplayer-nätverksalternativ kan spelarna i dag alltmer utforska den enorma potentialen hos eSports.

 

Bäst eSports Bettingsidor Just Nu


Första insättningsbonus:
100%/€140

Recension

Esportsbook!

Recension

Första insättningsbonus:
100%/6000kr

Recension

Första insättningsbonus:
100%/1000 kr
BETTA PÅ ALLT DU KAN TÄNKA DIG

Recension

Första insättningsbonus:
122%/3000 kr

Recension


Första insättningsbonus:
100%/5000 kr

Recension

Första insättningsbonus:
100%/4000 kr

Recension

Första insättningsbonus:
500%/500Kr

Recension

Första insättningsbonus:
100%/1000 kr

Recension

 

Nyheter om eSport Betting – Senaste Artiklarna och Nyheterna

Det 10 Mest Populära eSports Streaming Spelen

Det 10 Mest Populära eSports Streaming Spelen

Elektronisk sport, eller eSport, är strategiska tävlingsspel, där deltagarna kämpar, som ett lag eller individuellt, för ett gemensamt mål. Dessa turneringar, där de flesta professionella spelare deltar, ses av tusentals följare från hela världen, via streamingplattformar eller genom att fylla idrottsarenor. Ett tydligt exempel, där denna popularitet kan ses, är ...
Läs mer
Intervju med Vladimir Lasov, MELbet

Intervju med Vladimir Lasov, MELbet

Ni har mycket på gång från sportspel, eSports, live sportspel, berätta lite om Melbet. MELbet sänder de bästa sportevenemangen live. Vi erbjuder också flera typer av lotterier och olika TV-spel. MELbet Bookmaker gör starka och imponerande framsteg inom betting industrin. Vi erbjuder mer än 200 live evenemang dagligen och över ...
Läs mer
Välkomstmeddelande Juli 2019

Välkomstmeddelande Juli 2019

Vi är glada att kunna tillkännage det senaste numret av Gambling.se Tidning, den hetaste tidningen på spelmarknaden, där våra spelare kan läsa och njuta. I det aktuella numret kommer vi att täcka många spännande ämnen och de senaste insikterna från marknaden. Eftersom det finns betydligt fler kvinnliga spelare nu än ...
Läs mer
eSport - Miljardindustrin som tog över världens underhållning

eSport – Miljardindustrin som tog över världens underhållning

Visste du att nästan en halv miljard kommer att titta på eSports-tävlingar i år? eSports är den senaste giganten med spelare från hela världen som tävlar i olika spelevenemang och turneringar. Med mer än 165 miljoner spelare världen över 2018 kommer pro-spelande snart att bli större än fotbolls ligor. eSports ...
Läs mer
888 Casino Lanserar Orbit Platform i New Jersey

888 Casino Lanserar Orbit Platform i New Jersey

888 casino lanserar Orbit platform! Varumärket är ett av de mest kända och respekterade varumärkena i branschen. Det är ett av de största onlinemärkena på marknaden. På samma sätt har det över 20 miljoner spelare över hela världen, vilket bevisar hur känt casinot är. Det lyckades erövra världen genom att ...
Läs mer
Internationellt fokus: Online Spel Trender i USA

Internationellt fokus: Online Spel Trender i USA

Även om online-spelindustrin i Europa har vuxit under det senaste decenniet ställdes online casinon i USA inför många regler och restriktioner för att kunna fungera. Online-spel är i allmänhet lagligt enligt USAs federala lag. Men varje stat har sina egna lagar och förordningar i frågan. Därför har online-spel varit ganska ...
Läs mer
Laddar…

 

Introduktion till eSports Betting och Grundläggande Ämnen

Eftersom eSports Betting har vuxit mycket och blivit mycket populärt hos spelare har vi utarbetat en omfattande sektion som kommer att omfatta kärnan i det nya fenomenet i djup detalj och hjälper dig att förstå ämnet i stor utsträckning. Låt oss börja med de mycket grundläggande ämnena om ämnet eSports Betting.

Introduktion till
eSports Betting
Grunderna till
eSports Förklarat
Världens Mest Populära
eSports Spel
eSports Mjukvaruutvecklare
& Spelutgivare
eSports Betting Licenser
Populära eSports
Turneringar & Lag
eSports Betting StrategierBäst eSports Betts
per Spel Förklarat
eSports Nyheter
och Events
Kända eSports Spelare

 

Låt oss starta med grunderna. Vad är eSports?

eSports innebär tävlingsspelande. Vad det betyder är att det anser att spela videospel med ett tävlingselement som är kopplat till det som eSports.

 

En spelare som vunnit ett bett på eSport

Det är naturligtvis inte alla gamers som spelar mot andra spelare och inte alla konkurrerar, och vissa spelare är kända i branschen som solospelare. Men många andra spelare föredrar att njuta av en verklig konkurrens och spela mot andra. De flesta av dessa spelare faller i kategorin gamers som vi definierar som casual gamers. Casual gamers och core gamers är två typer av spelare som ligger i motsatta spektrum när det gäller spel och spelare engagemang. I huvudsak är casual spelare inte lika dedikerade och tenderar att spela videospel för underhållningens skull. Å andra sidan finns det hardcore spelare som är mycket mer dedikerade. De spelar onlineturneringar, de deltar i organiserade spelevenemang och tävlingar. Även om dessa vardagliga och informella tävlingar fortfarande är tekniskt klassificerade som eSports, används termen vanligtvis för att referera till den professionella scenen.

 

eSports gamers som njuter av real-life action

 

Mest Populära eSports Betting Spel

eSports vadhållning för pengar har blivit populärt på grund av tillgången till högkvalitativa och pålitliga videospel som erbjuder utmärkt spelarupplevelse men även för tittarna. Under de senaste åren har följande märken för videospel etablerat sig på marknaden och lockar spelare och tittare från hela världen för att tävla mot varandra.

Battlefield Call of DutyCounter-Strike
Global Offensive
Dota 2FIFA Football/Soccer
HaloHearthstone: Heroes of WarcraftHeroes of the StormLeague of LegendsOverwatch
PUBGRocket LeagueSmiteStarcraft II
Street Fighter
Super Smash BrosWorld of TanksFortnite: Battle Royale

Den snabbutvecklande eSports-industrin fortsätter att njuta av explosiv tillväxt med ett marknadsvärde motsvarande ungefär 865 miljoner dollar 2018. De mest populära spelen någonsin släpps med uppdateringar och utformade för att ge bättre användarupplevelse och en känsla av spänning med nya element. Samtidigt lanseras en mängd nya spel på marknaden regelbundet, de drivs av de befintliga många möjligheterna och en ständigt ökande fanbas. Det finns ett antal skäl att vissa spel föredras i större utsträckning jämfört med andra när det gäller rollspel, optimal tillgänglighet och kostnad för att nämna några. League of Legends lanserades 2009 av Riot Games och för närvarande håller på att dominera eSports-marknaden med ungefär 2000 professionella turneringar hittills. År 2017 rankades det 1: a världen i form av genererade intäkter. Med över 10 miljoner aktiva spelare och 118 000 streamers håller League of Legends ledningen som det mest streamade eSports-spelet på Twitch. Det näst största är Counter-Strike: Global Offensive, utvecklat av Valve Corporation 2012 och lanserades ett år senare och betraktas som ett av de mest populära eSports-spelen 2018. Förutom 12,5 miljoner sålda spel 2017, har CS: GO över 9 miljoner följare på Twitch, 50 000 streamers och cirka 3000 turneringar har spelats hittills. Sist men inte minst är Defense of the Ancients 2 (DOTA 2) designad och lanserad av Valve Corporation 2013 och fortsätter för närvarande att vara ett eSports powerhouse. Spelet genererade intäkter på $ 406 miljoner USD år 2017. Fanbasen på live streaming videoplattformen Twitch står för 4 miljoner följare med ungefär 52 500 streamers. Antalet turneringar som tagit plats uppgår till cirka 850.

 

eSports Programvaruleverantörer och Utgivare

Attention: The internal data of table “136” is corrupted!

Skapandet och efterföljden av utvecklingen av eSports i sin professionella kapacitet resulterade i en snabbt växande global spelindustri värd miljarder dollar. För närvarande är antalet eSports tittare nära 300 miljoner över hela världen och det beräknas stiga upp till 500 miljoner år 2020. Efter att ha sett möjligheterna och den enorma potentialen för eSports och spel, fick live videostreamnings plattformen YouTube en flerårig sändning deal tillsammans med eSports plattformen Faceit. På samma sätt förvärvades ledaren i online-spels streaming, Twitch som nu är ägt av Amazon. Därför är producenter av eSports-programvara i hård konkurrens för att skapa dominans och göra ett märke på den globala spelmarknaden. Den omfattande uppmärksamhet och popularitet som är kopplad till eSports-spel kommer från den konkurrenskraftiga stilen som medvetet inbäddats av mjukvaruproducenter. Detta borde inte komma som en total överraskning, eftersom videospel med högre intäkter och positiv feedback från investerade fans är mer eller mindre konkurrerande produkter. Medan eSports mjukvaruutvecklare och utgivare inte exakt är bristfälliga, styrs videospels marknaden ganska stort av tre nyckelaktörer – Valve Corporation, Riot Games och Blizzard Entertainment.

 

Blizzard Entertainment är en av de största utvecklarna i eSports-spel och har ansvarat för att utveckla några av de mest populära och omtyckta spelen som World of Warcraft, Hearthstone och Heroes of the Storm. Starcraft II är ett annat populärt spel som utvecklats av företaget.

Riot Games är ett annat stort namn när det gäller eSports spelutvecklare. Företaget grundades 2006 och är baserat i Santa Monica, Kalifornien. Riot var ansvarig för att utveckla det populära League of Legends-spelet som för närvarande har 67 miljoner spelare över hela världen. Riot Games har vuxit i snabb takt och har nu 15 kontor över hela världen.

Valve Corporation är en annan stor eSports skapare med titlar inklusive Dota 2 och Counter-Strike: Global Offensive. Dota 2 satte ett nytt eSports rekord när den tillkännagav en prispott på över 18 miljoner dollar i den internationella turneringen.

Hi-Rez Studios är skaparen av det oerhört populära spelet som heter Smite. Företaget grundades i Atlanta, Georgia under 2005. Företaget har även kontor i Brighton, Storbritannien och Shenzen, Kina. Några av de andra populära spelen som företaget har utvecklat inkluderar Paladins, Tribes och Jetpack Fighter.

Activision – Liksom Blizzard Entertainment, är Activision ett dotterbolag till Activision Blizzard. Företaget har varit involverat i videospels industrin sedan 1979 och var den första oberoende utvecklaren av konsolspel. Activision har varit involverad i flera stora eSports spel under åren, inklusive Quake-serien, Doom 3 och Guitar Hero. Activisions största länk till eSports är via Call of Duty-serien. De är ägare och utgivare av den här serien, och driver även Call of Duty World League.

 

Populära eSports Spelare

Att spela videospel på ett vanligt sätt är så långt ifrån professionella eSports-spel som det går. Att vara en professionell eSports-spelare har dock fördelar när det gäller att leva och njuta av dig själv i största möjliga utsträckning i ditt eget hem. Liksom någon annan sport uppnås framgång genom konsistens i utövade ansträngningar för att sträva efter storhet. I denna referens är den globala konkurrensen mellan eSports spelare ohållbar och popularitet uppnås till kostnaden av otaliga timmar utan tillräcklig sömn. Vad beträffar de mest populära eSports-spelarna är namnet Kuro Takhasomi först att komma ihåg. Född i Tyskland 1994, rankas han först över hela världen med sammanlagda vinstpengar på cirka 4 miljoner USD från 90 turneringar. I nuvarande stund har han position som aktiv lagkapten i Team Liquid, som nyligen är det mest framgångsrika eSports-laget världen över. Nummer två på världsrankningen är ännu yngre Johan Sundstein, ursprungligen från Danmark. Som medlem i Team OG, det tredje bästa eSports-laget världen över, har han fått 3,7 miljoner dollar i prispengar från 100 turneringar. Ett annat namn som säkert kommer att ringa en klocka till spelfans är Amer Al-Barkawi, född i Jordanien. Eftersom han är en nyckelmedlem i Team Liquid är det knappast förvånande att han tar tredjeplatsen i världsrankingen med $ 3,6 miljoner USD i totala resultat från 44 turneringar.

 

De 10 Bästa och Rikaste eSports Pro Spelare att Följa

Eftersom spelen erbjuder enastående spelupplevelse, lockas många spelare över hela världen till dem. Vissa spelare etablerar sig som sanna mästare i sina spel och tjänar i sin tur världen över berömmelse. Betting bolagen erkände ett utmärkt tillfälle och började erbjuda olika satsningsalternativ för tittare och fans. Mästarna i spelen började tjäna seriösa pengar från sina spelkunskaper och lockade sponsorer och många anhängare. Här är några av de bästa eSports-spelare under de senaste åren.


 

Det Bästa Svenska eSports Pro Spelare att Följa

Sverige är en av världens ledare inom eSports vilket nu är ett blomstrande marknad i Sverige. Här är några av de bästa svenska eSports-spelarna som har gjort sitt namn till sanna mästare i sina spel.

 

Populära eSports Teams

eSports skiljer sig inte mycket från någon annan yrkesport i form av väsentliga kvaliteter som krävs för att en deltagare ska kunna sticka ut i skarp kontrast till konkurrenter och vara framgångsrik. Det kräver driv, disciplin, engagemang, självförtroende och konkurrenskraftig anda för att göra ett märke i spelets värld. Placeringen av de mest framträdande eSports-lagen definieras huvudsakligen av de totala turneringsresultaten som uppnåtts och de vinstpengar som uppnåtts. Sedan augusti 2017 leder Team Liquid rankningen med den högsta totala vinstpenningen på $ 24 miljoner USD från 1418 turneringar. Det är ett av de mest populära lag i eSports unga historia  och representeras av spelare i 28 olika länder. Deras tre största spelare är invånare från Tyskland, Bulgarien och Finland, listade i fallande ordning. I andra hand har den nordamerikanska eSports-organisationen Evil Geniuses fått totalt prispengar på 20 miljoner dollar från 736 turneringar. Det är representerade från 18 länder med sina tre bästa spelare i Pakistan och USA, listade i fallande ordning. Eftersom det finns ungefär 500 professionella eSports-team kommer översikten att slutas med Team OG. Representeras enbart i 10 länder över hela världen, rankas den tredje i termen av totala vinstpengar, nämligen $ 17 miljoner USD från 49 turneringar.











Det Bästa Svenska eSports Lagen att Följa

Sverige är en av världens ledare inom eSports och eSports är nu en blomstrande marknad i Sverige. Här är några av de bästa svenska eSports-lagen som har gjort avtryck som sanna mästare i sina spel. De mest kända svenska eSports-lagen är Alliance och Ninjas in Pyjamas.

 

Alliance

Alliance är en av de professionella esportsorganisationerna i Sverige. Alliance lag tävlar i Dota 2, Hearthstone, Super Smash Bros och Fortnite. Sedan 2016 har Alliance blivit en spelareägd organisation. Alliance laget som tävlar i Dota 2 är laget som har de största enskilda prispengarna i eSport från The International 2013. De nuvarande spelarna är Maximilian Bröcker, Michael Vu, Samuel Svahn, Aydin Sarkohi och Tommy Le.

 

Ninjas in Pyjamas

Ninjas in Pyjamas, även känd som NiP är en av de berömda proffs esports lagen i Sverige. De är mycket starka på Counter-Strike. Teamet startades år 2000. De var kända under namnen SK Sverige och SK Scandinavia. De är det första europeiska laget som kom in på den asiatiska marknaden. Några av deras nuvarande spelare inkluderar f0rest, GeT_RiGhT, REZ, Lekr0, draken (Stand-in) och pita (Coach).

 

Populära eSports Turneringar

Efter att ha fått stor popularitet under de senaste åren har eSports en stor publik inspirerade av spelfans som kom för att ta del av spänningen och bevittna en händelse eller en extraordinär prestanda. Samtidigt representerar eSports-turneringarna en stor möjlighet för professionella spelare att nå sina lysande ögonblick och gå upp i eSports världen. Imponerande intäktssiffror tillsammans med intensiv publicitet och större publik av otåliga fans placerar vissa eSports-turneringar i spetsen för spelbranschen i motsats till andra. För att nämna några, har Intel Extreme Masters världsledningen för en turnering som pågått sedan starten 2006. Under ett av de fem händelserna per år som hölls 2017 blev Intel Extreme Masters turneringen med mest åskådare av alla eSports-tävlingar med en publik på 173 000 personer och ytterligare 46 miljoner fans tittade online. En annan succéhistoria och en av de mest populära eSports turneringarna är The International. The International hölls första gången 2011 med en ackumulerad prispott på 1,6 miljoner USD. Sju år senare har antalet stigit dramatiskt upp till 25,3 miljarder USD och har därigenom gjort International 2018 till den största turneringen i eSports historia. Årets turneringen vanns för första gången av ett annat lag än de vanliga lagen från Kina. The League of Legends World förtjänar titeln som en av de roligaste turneringar som finns. På plats i Kina följdes det av över 73 miljoner människor världen över med en prispott på 4,9 miljoner USD år 2017.

Här är några av det mest populära eSports Turneringarna











 

Populära eSports Ligor

eSports-industrin har flera professionella ligor och turneringar. Dessutom är det främst representerat av arrangörer som lyckades göra ett namn för sig själva genom åren. Med eSports blomstrande i en exponentiell takt blir det ganska omöjligt att utnyttja alla relevanta ligor där ute. För strikt informativa ändamål finns det några ligor som kommer att diskuteras kortfattat utan några invändningar mot fullständighet. I egenskap av den största tredjeparts eSports-organisationen över hela världen är Electronic Sports League (ESL) värd för pro ligor och turneringar på både nationell och internationell nivå. Detta sker i hög grad tack vare befintliga partnerskap med spelutgivare som Blizzard Entertainment, Riot Games och Valve Corporation. Vissa exempel inkluderar, men är inte begränsade till, CS: GO Pro League, även refererad till ESL Pro League, eller Dota Major Championships och Halo Championship Series båda styrs av ESL. En annan viktig eSports-turneringsorganisator är Major League Gaming (MLG) som kör Electronic Major League Soccer (eMLS) eller på annat sätt känd som den officiella e-ligan för FIFA 18. MLG ansvarar också för att producera Halo World Championship tillsammans med ESL, vilket gör att allt är möjligt att göras till den största eSports händelsen för konkurrenskraftiga Halo från 2014. Andra eSports spelutvecklare driver sina egna ligor som i fallet med Blizzard Entertainment och Overwatch-ligorna, som är en professionell eSports-liga för spelet Overwatch. På samma sätt har Legends League ett eget världsmästerskap som drivs av Riot Games, en videospelutvecklare och eSports turnerings arrangör.

 

Historien bakom eSports Betting

 

eSports Betting

Historien om eSports betting började med spel som folk brukade spela i århundraden. Spel var strikt förknippade med inomhus- och utomhusaktiviteter som medför interaktiva sätt att samarbeta mellan individer. Några av de mest kända världen över är kurragömma, hopphage, fånga flaggan, och Simon säger. Senare kom brädspelen till existens som möjliggjorde närmare peer-to-peer-interaktioner och mer rolig tid spenderad bland familjemedlemmar. Några av de mest kända brädspel inkluderar schack, snakes and ladders, sorry! Och monopol. Medan nostalgi över barndomsspelen kommer med charm har huvudfokusen hos Generation Y och Z varit ganska skiftad mot eSports, baserad på optimerad teknik och anslutning. Den professionella eSports populariteten har ökat betydligt med tiden och har lett till oöverträffad uppmärksamhet från spelbolag. Som ett resultat har eSports vadhållning blivit en banbrytare och en snabbväxande bransch. Den allra första eSports-händelsen var på Stamford University under 1972. Åtta år senare hade Space Invaders Championship över 10 000 deltagare. Mästerskapet är känt för att vara den första eSports-turneringen någonsin rapporterad.

 

eSports Betting Licenser – Bäst Casino Licensierings Platser

MaltaStorbritannienGibraltarCuraçaoAlderney
Malta Casino licensUK Casino licensGibraltar Casino licensCuracao Casino licensAlderney Casino licens
Casino Licens från Malta | Online Casinon med licens från MaltaCasino Licens från UK | Online Casinon med licens från UKCasino Licens från Gibraltar | Online Casinon med licens från GibraltarCasino Licens från Curaçao | Online Casinon med licens från CuraçaoCasino Licens från Alderney | Online Casinon med licens från Alderney

eSports spel licensiering växer som en följd av den globala snabba eSports betting marknaden. eSports händelser har lockat stor uppmärksamt under de senaste åren med en rapporterad månadshistorik på 167 miljoner tittare år 2018. Antalet förväntas stiga upp till 276 miljoner år 2022. Spelarna använder främst YouTube och Twitch-plattformar för att njuta av online spelturneringar, medan i Asien använder främst plattformar som Douyu och Huya som det primära sättet för live-steaming. År 2017 rapporterades antalet minuter på Twitch till totalt 355 miljarder. Därför har många lukrativa monetariseringmöjligheter uppstått. Dessutom förväntas exponentiell tillväxt av eSports bettingindustrin under de kommande åren. Intäkterna beräknas överstiga 1,1 miljarder USD år 2019 och uppgå till 3 miljarder USD år 2022, eftersom medierättigheter och sponsorer ständigt växer. Därför verkar eSports licensiering vara av yttersta vikt för varumärkesägare och teknikföretag i fråga om kapitalisering på sändningar, spelannonsering och sponsringsmöjligheter. På grund av det stora intresset hos många involverade parter och stor uppmärksamhet från hela världen till eSports, förväntas de live händelserna öka i kvantitet och kvalitet när det gäller omfattningen av underhållning som erbjuds.

 

Numren bakom: eSports Betting

Det finns faktiskt en professionell videospelplats. Att spela spel kan mycket väl komma med en uppsjö av lukrativa möjligheter som är knutna till det samtidigt som man har mycket kul under tiden. Storleken på eSports-spelmarknaden kan förvåna dig om du är ny, men förväntas nå cirka 30 miljarder dollar år 2020. Om du är en spelare själv, inser du att eSports kan vara mycket konkurrenskraftigt. Det som är intressant är att i eSports kan lag verkligen konkurrera om priser som är värda miljoner dollar. Ett roligt faktum, den första videospels turneringen ägde rum för över 40 år sedan vilket markerade uppkomsten av en industri som är värd miljarder i nuvarande tider. Medan stora live-publikum lockas, sänds även dessa speltävlingar via online-streamingtjänster (till exempel Hulu, Sling Media, CBS Interactive, YouTube TV) till miljontals fans över hela världen för att njutas av.

Om du redan är fascinerad eller bara villig att ta ett djup dyk i ämnet, vänligen läs vidare för att upptäcka dessa spel på första hand.

I överensstämmelse med ett brett spektrum av relevanta rapporter som utförs på fältet deltar mer än 2,5 miljarder människor i videospel i en eller annan form. Förvånansvärt nog, beräknas videospelmarknaden stiga från 78,61 miljarder US-dollar år 2017 till 90 miljarder dollar 2020. Med en omsättning på 51,2 miljarder dollar i Asien och Stillahavsområdet, vilket utgör den största spelmarknaden för 2017.

 

Det är intressant att se den tid som normalt spelas av spelentusiaster i olika länder som ett tillfälle att dra några generella beteendemönster och etablerade tendenser. Vad tror du är det genomsnittliga antalet timmar som spenderas på att spela videospel? Vilket land tror du är mest sannolikt att ta ledningen i de flesta timmar som investeras i att spela spel? Vad sägs om den mest investerade åldersgruppen eller spelapparaten som används mest av spelare för att lätta på humöret?

Tid spenderat på att spela spel

Baserat på data som samlats in från 3 000 konsumenter i åldern 18+, kan några få konsekvenser uppstå. Det genomsnittliga antalet timmar per vecka investerat av spelare i att spela spel är 5,96 timmar. Medan 20,1% av alla spelare spelar mindre än en timme i veckan, antalet som investerade mer än tjugo timmar i veckan är 6,9%. Dessutom verkar representanterna från Storbritannien vara mest investerade i att spela spel med i genomsnitt 7,15 timmar varje vecka. Omvänt verkar representanterna från Sydkorea vara minst investerade i att spela med en genomsnitt 4,42 timmar varje vecka.

Tid spenderat på att spela spel per åldersgrupp och vecka

Som förväntat varierar tiden för att spela spel mellan olika åldersgrupper och är negativt korrelerad med åldersprogression. Respondenter i åldrarna 18-25 visade en tendens att vara mest villiga att spendera fler timmar per vecka på att spela videospel jämfört med alla andra åldersgrupper. De är mest sannolikt att investera från 7 till 20 timmar av fritiden per vecka för att spela jämfört med någon annan åldersgrupp. Det genomsnittliga antalet timmar per vecka bland 18-25 år gamla uppgår till 7,08 timmar. Intressant nog verkar spel vara på radarn hos individer i alla åldrar och även de som är över 60 år gamla. Det genomsnittliga antalet timmar per vecka som personer i åldern 60+ brukar spendera att spela står för 4,93 timmar och är lägst representerad bland alla åldersgrupper. Sammanlagt spelar spelare i alla åldersgrupper som normalt investerar mindre än en timme per vecka på att spela videospel 20,1%.

Tid spenderat från olika enheter

Från undersökningen där 3000 konsumenter i åldern 18+ undersöktes, fanns det några slutsatser som är värda att nämna. Företrädarna från Frankrike tillsammans med de från Tyskland och Storbritannien rapporterade en stark preferens för datorer (bärbara datorer och stationära datorer) när det gäller att spela spel. De valde surfplattan som det minst föredragna sättet att spela bland de andra alternativen. Däremot rapporterade representanterna från Japan tillsammans med dem från Sydkorea och USA mobiltelefonen som den mest föredragna enheten för att spela. Sammantaget är mobiltelefonen tillsammans med datorn de mest föredragna enheterna vs. spelkonsolen följt av tabletten som är minst föredragen. Resultaten är nyckeln till att få en bättre förståelse för naturen och förhållandet mellan konsumenternas åldersgrupp och att spela på valfri enhet.

Mobila enheter för spel favoriserades starkt av 76% av alla användare. 62% av spelarna föredrar PC / Mac datorer vilket innebär att spelare använder både mobila och stationära enheter att spela på. Smartphones och surfplattor förväntas att fortsätta fastställa sin dominans på den globala spelmarknaden medan mer konventionella apparater som TV / konsol tillsammans med VR förväntas nå 26% av den globala spelmarknaden under 2019.

Tid spenderat på spel per åldersgrupp

Som illustreras föredrar individer i åldern 18-25 mobiltelefoner som en primär enhet för att spela. Surfplattan är den minst föredragna enheten. Detsamma gäller för individerna i följande två åldersgrupper i stigande ordning, 26-35 och 36-45. I jämförelse var det mer sannolikt att personer i åldern 46-60 år och äldre valde datorn (laptop och stationär) och minst benägen att använda spelkonsoler och mobiltelefoner för att spela.

Alla dessa detaljerade och insiktsfull statistik tjänar till att visa upp hur populärt och genomgripande videospel har blivit. Ett annat roligt faktum utgjorde skjutspelen 27,5% av alla videospel som såldes i USA 2016, medan 75 000 innehållsrelaterade artiklar på nätet handlade om Overwatch som blev det mest omtalade i samma år.

Som en separat gren av den globala industrin har online-spel visserligen visat stora framsteg under åren, tillsammans med den ständigt utvecklande internettekniken. Nyare data tyder på att mer än hälften av världens befolkning (55,1%) har tillgång till Internet. I motsats till vanliga förväntningar och övertygelser har Asiens kontinent mest användning med den totala tillgången på 49,0%, följt av Europa (16,8%) och Afrika (11,0%). Befolkningen som bor på Oceanien / Australien har minst andel av Internetanvändningen som står för endast 0,7%. Denna statistiska implikation strävar bara efter att kasta ljus över individernas tendenser att använda Internet regelbundet för att hylla sina dagliga vanor och nödvändigheter (t.ex. e-post, textmeddelanden, sociala nätverk, onlinespel) . Vad som ger ett djupt intresse är dock möjligheten att få ett perspektiv på onlinespel med avseende på dess natur och samverkan med den globala spelbranschen. Det som förtjänar att uppmärksammas är det uppskattade värdet på den globala marknaden för PC-spel på nätet, vilket uppskattas till totalt 32,6 USD under 2018. Framväxten och den fortsatta utvecklingen av Internetteknologier förklarar i stor utsträckning varför den digitala och online-distributionen numera är förankrad som en föredragen metod att sälja spel. I denna referens underbygger data från 2017 påståendet att videospel och datorförsäljning i digitalt format nådde 74% av all försäljning. En annan spännande statistik uppmärksammar den globala onlinespelstrafiken som uppgår till 915 petabyter per månad för år 2016. Speltrafiken förväntas öka dramatiskt med 79% inom de närmaste tre åren. Följaktligen kan spelbranschen säkert klassificeras som en gren av den globala spelmarknaden med några underavdelningar, nämligen sociaal spel, mobilspel och MMO-spel. Den senare är en förkortning, och det används ofta för att betrakta free-to-play såväl som betala för att spela multiplayer-spel.

Globala marknadsvärdet av onlinespel

 

 

 

Övergripande ranking av det Bästa eSports Bookmakers

  • Ett stort urval av satsningmöjligheter
  • Mycket professionell vadhållning
  • Maximal uppmärksamhet till varje kund
575% Upp till €1750
Fungerar med:
Rykte - 96%
Spelupplevelse - 95%
Bonusar - 100%
Värde - 95%
Helhetsintryck - 96%
  • Funnits sedan 1997
  • Utmärkt programvara
  • Flerspråkigt
100% Upp till SEK600
Fungerar med:
Rykte - 95%
Spelupplevelse - 95%
Bonusar - 95%
Värde - 88%
Helhetsintryck - 93%
  • Direktspel
  • Mobilvänligt
  • Live chatt 24/7
100% Upp till SEK6000
Fungerar med:
Rykte - 86%
Spelupplevelse - 90%
Bonusar - 91%
Värde - 95%
Helhetsintryck - 90%
  • Direktspel
  • Mobilanpassat
  • Live Chatt
100% Upp till €300
Fungerar med:
Rykte - 89%
Spelupplevelse - 94%
Bonusar - 88%
Värde - 86%
Helhetsintryck - 89%