eSports Mjukvaruutvecklare & Spelutgivare
Skapandet och efterföljden av utvecklingen av eSports i sin professionella kapacitet resulterade i en snabbt växande global spelindustri värd miljarder dollar. För närvarande är antalet eSports tittare nära 300 miljoner över hela världen och det beräknas att stiga till 500 miljoner tills år 2020. Efter att ha sett möjligheterna och den enorma potentialen för eSports och spel, fick live videostreaming plattformen YouTube en flerårig sändnings deal tillsammans med eSports plattformen Faceit. På samma sätt förvärvades ledaren i online-spels streaming, Twitch som nu är ägt av Amazon. Därför är producenter av eSports-programvara i hård konkurrens för att skapa dominans och skapa ett namn på den globala spelmarknaden.
Bäst eSports Bettingsidor Just Nu
Den stora uppmärksamhet och popularitet som är kopplad till eSports-spel kommer från den tävlingsinriktade stilen som medvetet inbäddats av mjukvaruproducenter. Detta borde inte komma som en total överraskning, eftersom spel med högre intäkter och positiv feedback från investerade fans är eftertraktade produkter. Medan eSports mjukvaruutvecklare och utgivare inte exakt är en bristvara, styrs videospels marknaden ganska stort av tre stora aktörer – Valve Corporation, Riot Games och Blizzard Entertainment.
Blizzard Entertainment är en av de största utvecklarna i eSports-spel och har utvecklat några av de mest populära och omtyckta spelen som World of Warcraft, Hearthstone och Heroes of the Storm. Starcraft II är ett annat extremt populärt eSports spel som utvecklats av företaget.
Riot Games är ett annat stort namn när det gäller eSports mjukvaruutvecklare. Företaget grundades 2006 och är baserat i Santa Monica, Kalifornien. Riot utvecklar det populära League of Legends-spelet som för närvarande har 67 miljoner spelare världen över. Riot Games har vuxit i snabbt och har nu 15 kontor över hela världen.
Valve Corporation är en annan stor eSports utgivare med titlar som Dota 2 och Counter-Strike: Global Offensive. Dota 2 satte ett nytt eSports rekord när en prispott på över 18 miljoner dollar spelades om i The International turneringen.
Hi-Rez Studios är skaparen till det oerhört populära spelet som heter Smite. Företaget grundades i Atlanta, Georgia under 2005. Företaget har även kontor i Brighton, Storbritannien och Shenzen, Kina. Några andra populära spel som företaget har utvecklat är Paladins, Tribes och Jetpack Fighter.
Activision – Precis som Blizzard Entertainment, är Activision ett av dotterbolagen till Activision Blizzard. Företaget har varit involverat i spelindustrin sedan 1979 och var den första oberoende utvecklaren av konsolspel. Activision har varit involverade i flera stora eSports spel under åren, som bland annat Quake, Doom 3 och Guitar Hero. Activisions största koppling till eSports är via Call of Duty-serien. De är ägare och utgivare av spelserien, och driver även Call of Duty World League.
Nyheter om eSport Betting – Senaste Artiklarna och Nyheterna

Det 10 Mest Populära eSports Streaming Spelen
Läs mer

Intervju med Vladimir Lasov, MELbet
Läs mer

Välkomstmeddelande Juli 2019
Läs mer

eSport – Miljardindustrin som tog över världens underhållning
Läs mer

888 Casino Lanserar Orbit Platform i New Jersey
Läs mer

Internationellt fokus: Online Spel Trender i USA
Läs mer
Hur Arbetar Speltillverkare och Spelutgivare?
Spelproduktion är mycket krävande. Det finns massor av konkurrens och yrkesverksamma inom branschen måste vara dedikerade till sina spel. Det finns många uppgifter och projekt pågår men några av de viktigaste driver alla team av experter smidigt och ser till att hela processen med att uppdatera spel och publicera nya spel går smidigt. De olika avdelningarna bakom spelproduktionen inkluderar spelingenjörer, alla typer av IT-utvecklare som kommer att programmera alla spel. Grafik designers som kommer att ansvara för all utveckling av grafik; artister som kommer att skapa nästa bästa spelkaraktär och animatörer som kommer att göra alla animationer som också är ett mycket specifikt jobb; Dessutom finns det olika nivåer av projektledare. Men bland det viktigaste är att se till att de nya och uppdaterade spelen är redo att gå ut i tid och fungerar smidigt. Vem vill spela ett spel fullt av buggar?
Att skapa videospel låter som ett roligt jobb. Det är dock ett jobb och ett allvarligt sådant. Människors uppehälle kan bero på det och det är där spel fans måste dra en linje mellan spel som en form av underhållning och spel som en form av arbete. Det är ett mycket kreativt område, och tillslut blir resultatet en produkt av en följd av hela lagets fantasi och hårda arbete. Men för att komma till det steget driver företagen avdelningar, organiserar arbetsgrupper och alla professionella som arbetar med produkten, följer produktionsscheman och arbetar med hela affärsnätet för att säkerställa att produkten släpps på ett professionellt sätt. Annat än det interna nätverket finns det också det externa nätverket som mjukvaruspel produktionsföretag att ta hänsyn till. Tänk bara på all produktlicensiering som berörs, alla de olika företagen som ska anpassas och vara redo för produktdistribution, all PR-insats, eSports-teamen, spelare och sociala medier, och låt oss inte glömma den ekonomiska aspekten av det hela, samt budgetar, löner, utgifter av alla slag som måste hållas på rätt spår. Det är verkligen en mycket krävande affärsbransch. Producenter av spel måste se till att de har en mycket jämn produktionsprocess på plats.
Det är uppenbart att det finns stora hinder för inträde i spelindustrin. Det finns många olika yrkesverksamma inom olika områden. Denna bransch är dock mer eller mindre en helt ny industri. Det finns så många jobbannonser för alla typer av människor som sträcker sig från dataanalytiker till spelutvecklare, de flesta universitet har nyligen börjat erbjuda några aspekter av spel som huvudämne. Verkligheten är att i den här branschen har spelproduktionsprofessorer lärt sig sina jobb på språng. Kombinera det faktum med att branschen är ganska ung samt de flesta av de viktigaste aktörerna, som de mest kända eSports-spelare, är mycket unga själva, detta gör det både till en av de mest spännande och utmanande industrier på samma gång!
Dessutom finns det många regler och lagkrav för spelleverantörer som ständigt förändras. GDPR är på plats och alla är medvetna om att detta är en datatung industri.
Vad eSports Spelutgivare Behöver Tänka På…
Trots att det ligger lite utanför spelproduktionens omfattning finns det inga tydliga normer för eSports spelares professionella beteende, de är förebilder för några av de yngsta YouTube-demograferna. Många eSports-spelare växer upp framför datorn och saknar riktiga färdigheter, kompetenser, talangfärdigheter (offentligt talande, inte bara prata framför datorn och på inspelning). Dessutom har branschen ett dåligt rykte för den livsstil som skapas. Spelutvecklare måste ta itu med och försäkra sig om att främja en hälsosammare livsstil, med fysiska aktiviteter involverade, utveckla sociala färdigheter hos spelarna, hälsosammare matvanor, eftersom några av eSports-spelarna gärna äter skräpmat framför datorn dagen lång. Det här är alla möjligheter som kan förbättras och det är ledarna i branschen kan göra det bästa av dem! Det är klart att det här är saker som skulle lösas i en ideal världssituation. Men förr eller senare kommer de att hanteras på ett adekvat sätt, sannolikt av eSports spelutgivare.