JÄMFÖR CASINON

JÄMFÖR
TA BORT ALLA
JÄMFÖR
0
Hem / casino investing / Varför är Support på Casinon Viktigt?

Varför är Support på Casinon Viktigt?

Vi lever nu i en tid då kunderna är mer informerade om produkter än någonsin. Enligt en Forbes-studie nyligen forskar 82% av konsumenterna på nätet innan de vågar in på en sida för att fatta ett köpbeslut. Dessutom en undersökning av GE Capital Retail Bank fann att konsumenterna i genomsnitt använder 79 dagar på att samla in information innan de köper en större artikel.
Vad händer efter utredningen när klienten går mot ett köp? Låt oss titta på ett exempel.
Nyligen tillbringade jag timmar på att undersöka nya joggingskor online. När jag bestämde den sko jag ville, gjorde jag en speciell resa för att besöka varumärkets butik. Jag såldes medan försäljaren lärde mig den anpassade storleksprocessen som inkluderade stegmätningar, bredd, trycket som utövades vid stegning osv. Nu kan det låta alltför stort, men för mig att hitta rätt sko betydde skillnaden mellan att köpa eller inte.
Min erfarenhet var fantastisk från det ögonblick jag gick in i butiken. Upplevelsen i butiken överträffade förväntningarna jag hade skapat innan jag kom. Välkomnandet, anpassningen, köpet och det varma farväl uppfyllde alla mina förväntningar. På grund av denna erfarenhet insisterade jag på att min vän skulle testa dessa skor. Jag hade sökt och längtat efter denna sko så mycket att hon inte hade något annat val än att prova det eftersom det var det enda sättet jag skulle sluta prata om dem på. Verkligheten var: skorna var vackra, men det var den personliga uppmärksamheten och den produkt som valts utifrån mina behov som jag blev förälskad i.
Efter veckor med att prata om dem med henne, tog jag henne till en annan butik men letade efter samma produkt och teknik för att passa den anpassade skon. Vi gick in i butiken och hittade varumärket. När medarbetaren närmade sig min vän bad hon (min vän) att prova skon som jag rekommenderade.
Butikens anställd frågade efter hennes storlek och fortsatte att ta tag i skorna. Jag blev lite förbryllad. Vad gjorde hon? Detta var inte processen eller upplevelsen som jag skröt med i veckor.
Jag frågade, ”Ursäkta mig, kommer du inte att mäta hennes fot? Hon såg förbryllat på mig och sa:” Visst, om du inte är säker på storleken. ”Sedan till min skräck, tog medarbetaren samma sko mätanordning som användes tillbaka under de dagar då jag var liten, utspridd under sätena och i synligt dåligt skick. Detta var långt borta från den trevliga upplevelsen jag fick förra gången.
Den anställde skulle ”bara ta skorna från lagret och sälja dem.”  Om detta var upplevelsen, kunde vi ha sparat oss själva besväret och tiden genom att köpa skorna online.

 

Hur är denna upplevelse viktig för casinon?

 

En av de mest grundläggande aspekterna av ett casino är dess kundtjänst. När du spelar online, om du någonsin har några frågor eller problem, tvivel eller vill rådfråga någon, är din instinkt att söka hjälp från supportteamet. Och om du vill veta mer om vad du kan förvänta dig av casinot är kundservicen på webbplatsen rätt ställe. Casinon som inser vikten av att skapa en konsekvent och kvalitativ kundresa ”kommer att fortsätta att ge sina kunder en anledning att komma tillbaka. Denna ”resa” måste börja när de anländer till casinots webbplats och fortsätta långt efter att de har gjort sin första insättning. Föreställ dig att efter timmar med research på nätet och kanske till och med läsa användbara recensioner någonstans, registrerar spelaren och försöker få åtkomst till ett utlovat erbjudande som inte fungerar. Om deras första erfarenhet är med en supportagent som inte ens känner till de nuvarande erbjudandena, är det troligt att spelaren lämnar och spenderar sina pengar någon annanstans. Ja, detta händer, tro det eller ej.
Erfaren support måste numera alltid veta vad deras casino erbjuder. Dessutom måste de veta hur erbjudandet kan nås, hur man löser problem och till och med kunna ge sina kunder råd om de har problem med spelberoende eller något annat casinospel. Under denna dag och århundrade förväntar vi oss, spelarna, inget annat än enastående kundservice. Om vi ​​inte får det, kan vi gå någon annanstans; valen är många.

 

Vad gör perfekt kundsupport?

Casinon vet vikten av utmärkt kundservice och framför allt deras spelares välbefinnande. Av detta skäl är deras ansträngningar att svara på sina kunders frågor och att tillfredsställa deras krav ett av de prioriterade målen. Här är de mest kritiska aspekterna av utmärkt kundservice i ett onlinecasino:

 

Tillgänglighet

Casinon måste inte bara tillhandahålla en tillmötesgående och effektiv kundservice, utan det måste också erbjuda ”24/7” support, vilket betyder 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Till skillnad från fysiska kasinon har onlinecasinon inte strikt begränsade arbetstimmar. Spelare kan stöta på problem när som helst på dygnet, så kundservice måste alltid vara tillgänglig.

 

Kontaktmetoder

Den mest populära kontaktmetoderna är överlägset numera LiveChat, eftersom vi lever i en era där vi vill ha svar i realtid. De flesta casinon har redan LiveChat tillgängliga på sina webbplatser och spelare kan nå supportteamet med ett klick. Om ditt favoritcasino inte har ett LiveChat-alternativ, är ditt näst bästa val e-post. Den goda nyheten är att absolut alla casino erbjuder kundsupport via e-post. Casinon kan ha flera olika e-postadresser (finansavdelning, säkerhetsavdelning, teknisk avdelning, bland andra). Men de erbjuder vanligtvis en primär e-postadress för att svara på alla dina frågor. Andra alternativ som casinon kommer att föreslå är telefon- och kontaktformulär.

 

Kunskap

Support är dit spelare vänder sig till när de har problem. Ett bra supportteam bör alltid vara medveten om allt som händer i casinot: tillgängliga bonusar, pågående kampanjer, turneringar, tillgängliga spel, villkor och allt annat som berör spelarna. När en kund ställer en fråga, bör teamet antingen veta svaret direkt eller eskalera problemet till någon som gör det.

 

Attityd mot Kunder

Förutom att få rätt svar ser spelare också efter en bra upplevelse när de går med i ett casino. Ett bra supportteam bör alltid vara vänligt och förståeligt, eftersom en oförskämd anställd kan göra kunden arg. Spelare kontaktar vanligtvis support när de har problem. Supportteamet måste ha en professionell och vänlig kommunikation med sina kunder. När allt kommer omkring har kunden alltid rätt (oftast).

 

Flerspråkig support

Internationella casinon har vanligtvis ett stort team av anställda för att tillgodose alla spelares behov. De flesta kundsupportteamen erbjuder hjälp på engelska, men många casinon för närvarande erbjuder också stöd på flera andra språk, beroende på den geografiska region de riktar sig till.

 

Hur skiljer sig ett casino med bra eller dålig kundsupport?

Kundsupport är en väsentlig del av spelarens casinoupplevelse. De bästa casinon borde kunna erbjuda sina spelare flera olika supportalternativ och inte bara ett. På detta sätt kan de tillgodose alla typer av spelare. Ett bra casino bör erbjuda livechatt, e-post och telefonsupport för att lösa frågor snabbt, vänligt och effektivt. En viktig aspekt att tänka på och som kan göra en betydande skillnad för dig är att om ett casino endast erbjuder telefonassistans måste du fortsätta med försiktighet, eftersom du måste ta hänsyn till avgifterna för internationella samtal, öppettider och språkbarriärer.
En annan röd flagga du bör leta efter är en långsam responstid. Ingen gillar att vänta och när det finns pengar involverat tenderar människor att bli ännu mer otåliga. Detta är anledningen till att om du måste vänta varje gång du skickar en förfrågan, har du antagligen valt ett usel casino.
Kom ihåg att ett utmärkt casino mäts inte bara på hur de behandlar sina bästa spelare utan också hur de behandlar sina vanliga spelare. Om du stöter på ett casino där kundservicerepresentanterna är otåliga och oförskämda, är det bättre att fundera om du vill spela med detta casino och om dina pengar är säkra med dem.
En annan viktig punkt att komma ihåg är att kundsupport ska vara gratis och inget casino bör debitera dig för att svara på de grundläggande frågorna du ställer. Se till att casinot du spelar på erbjuder gratis kundservice och inte drar av bonuspoäng för att använda tjänsterna från kundservicerepresentanter eller, ännu värre, drar av pengar från ditt kundkonto.
Sist men inte minst, se till att kolla in våra casinorecensioner. Vi testar och granskar noggrant alla aspekter av casinon innan vi listar dem på vår webbplats. Du kan alltid kolla vilken poäng som tilldelas ditt valda casinos supportteam.

 

Gambling.se Spelarens Röst – Utgåva 10, Artikellista

Professionella spelare - Spänning, Adrenalin, Rekordvinster och Rädslan för att Förlora

Professionella spelare – Spänning, Adrenalin, Rekordvinster och Rädslan för att Förlora

Professionella spelare - för många verkar detta som ett drömjobb! Resa i världen, bestämma din arbetstid, göra ett jobb som ...
Läs mer
Det Mest Populära eSports Streamers

Det Mest Populära eSports Streamers

Teknologins utveckling under de senaste åren har förändrat det sätt vi ser och tycker om videospel. Dagens datorer har en ...
Läs mer
Vill du ha en karriär inom eSport? Kolla in dessa kurser

Vill du ha en karriär inom eSport? Kolla in dessa kurser

Vad gör en karriär inom eSports-industrin så attraktiv? Det är svårt att tänka på sportevenemang som provocerar mer passion än ...
Läs mer
Välkomstmeddelande Gambling.se Tidning Utgåva 10

Välkomstmeddelande Gambling.se Tidning Utgåva 10

Vi är glada att presentera den senaste utgåvan av Spelarens Röst från Gambling.se! Vi har en ny specialutgåva som täcker ...
Läs mer
2020 eSports Event att Uppmärksamma

2020 eSports Event att Uppmärksamma

eSports har blivit ett globalt fenomen och lockar publik som konkurrerar med traditionella sporter. Allt fler varumärken har flyttat för ...
Läs mer
Varför är Support på Casinon Viktigt?

Varför är Support på Casinon Viktigt?

Vi lever nu i en tid då kunderna är mer informerade om produkter än någonsin. Enligt en Forbes-studie nyligen forskar ...
Läs mer
Det 10 Mest Populära eSports Streaming Spelen

Det 10 Mest Populära eSports Streaming Spelen

Elektronisk sport, eller eSport, är strategiska tävlingsspel, där deltagarna kämpar, som ett lag eller individuellt, för ett gemensamt mål. Dessa ...
Läs mer
Dela