JÄMFÖR CASINON

JÄMFÖR
TA BORT ALLA
JÄMFÖR
0
Hem / Nyheter / Starta ett Onlinecasino: Var behöver man veta?
Hur man skapar sitt egna casino?

Starta ett Onlinecasino: Var behöver man veta?

Onlinespel har alltid varit ett av de mest lukrativa och önskvärda områdena att utforska för företagare trots att de har erfarenhet inom området.  För att öppna ett framgångsrikt onlinecasino som kommer att gynna en ägare och ge nöje till kunderna, måste man följa den korrekta sekvensen av steg som ger allvarlig uppmärksamhet åt alla detaljer. För att öppna ett framgångsrikt onlinecasino som kommer att gynna en ägare och ge nöje till kunderna, måste man följa den korrekta sekvensen av steg som ger allvarlig uppmärksamhet åt alla detaljer.

Steg 1. Förberedelse

 

a) Juridiska problem

Onlinespel är föremål för licensiering, så en viktig sak är att tänka på att välja jurisdiktion och få en licens. Det finns två huvudplatser där det kan göras: offshore-länder och EU-länder. Varje har sina fördelar och nackdelar – budget, tid, rykte. Vanligtvis tar det från ett par månader till ett år för att få en spellicens, till exempel 6 månader på Malta.

Nästa steg efter att ha valt jurisdiktion är att registrera en juridisk person – ett spelbolag, öppna ett bankkonto och ingå avtal med betalningssystemleverantörer som kommer att göra den juridiska och finansiella infrastrukturen komplett.

Som ett alternativ till denna metod finns det ett ”White Label” program som innebär att leasing av programvara tillsammans med spellicensen och finansiell infrastruktur från en mjukvaruleverantör och driftar ditt casino under ditt eget varumärke men med den färdiga infrastrukturen. Ett sådant system skyddar mot överdriven juridisk och bankstörning men innebär ytterligare kostnader.

 

b) Mjukvara

Så snart alla juridiska problem undersöks separat eller samtidigt är det dags att välja en professionell onlinecasino mjukvaruleverantör. När du letar efter marknaden är det klokt att utvärdera pris och kvalitetsbalansen. Förutom den attraktiva designen och en uppsättning populära spel ska en kvalitetsprodukt också innefatta en pålitlig spelplattform som möjliggör en effektiv hantering av casinobranschen och innefattar följande komponenter:

• CMS
• Spelare hanteringssystem
• Bonus och kampanjhanteringssystem
• Spelhanteringssystem
• Betalningssystemets hanteringsgränssnitt
• Kassasystem
• Rapporteringsmotor
• Stöd för olika roller för administratörer
• Affiliate Management System
• Bedrägeribekämpningssystem
• E-post system

Regelbundna program och speluppdateringar, drift och teknisk support ska också ingå i leverantörens paket. Professionella leverantörer tar alltid ansvaret för det fulla tekniska stödet för produktens efter lanseringen.

Programvarupaketet som innehåller alla ovanstående komponenter kan vara på övre kanten vad gäller kostnader, men de finansiella investeringarna är värda det för att du får en pålitlig partner som är redo att stödja dig under hela projektets livstid. Var medveten om att en billigare lösning kan leda till dubbla utgifter i framtiden.

 

c) Marknadsförningsplan

En effektiv marknadsstrategi är en viktig punkt för onlinecasino framgång. På detta stadium är det strategiskt korrekt att göra en rigid konkurrent forskning. Först och främst kommer det att ge dig en fullständig bild av marknaden: vem ledarna är, vilka strategier de använder, vilken avkastning de får, etc. Således kan man med hjälp av spelreglerna skapa ett unikt erbjudande för kunderna. Att använda metoden för benchmarking spelar perfekt för det bästa av onlinecasino framgång, och det som är viktigare. Planera din marknadsföringsstrategi genom att anpassa de bästa metoderna för marknadsföring, reklam och varumärkesutveckling.

Om ett företag som startar ett onlinecasino är verksamt på landbaserad spelverksamhet är det avgörande att få de befintliga kunderna att spela i internetcasino genom att erbjuda attraktiva bonusar och därmed utveckla lojalitet och respekt för webbplatsen. Eventuella kunskaper är alltid välkomna, men var medvetna om felberäknade idéer ur matematisk synvinkel.

Nästa steg är att kontakta internetmarknadsföringsföretag eller privatpersoner som specialiserat sig på onlinespel: SEO-tjänster, e-postmarknadsföringsföretag, medieresurser som tillhandahåller casinoöversikter etc. Det här hjälper till att definiera de bästa erbjudandena på marknaden och välja rätt partner innan webbplatsen är redo att starta.
I detta skede är det också dags att tänka på din framtida bonuspolitik och affiliate marknadsföringsstrategi, samt kontrollera om den valda programvaran ger lämpliga tekniska möjligheter.

 

d) Budget

När kostnaderna för juridiska frågor, programvara och marknadsföring har definierats är det dags att planera din budget. Det bästa alternativet för startföretag är att sätta budgeten åtminstone under det första verksamhetsåret, medan för erfarna företag som kommer in på den igaming marknaden ska budgeten definieras så länge som möjligt. Planera inte din budget efter att ha skapat en onlinecasino webbplats, planera den innan. Om du är ett nystartat företag måste du förstå att dina kostnader blir högre. Ditt mål är att vinna förtroende för spelare från början. Befintliga markbaserade varumärken har redan förtroende.

Nedan finns en ungefärlig utdelning av kostnader som en framtida casinoägare ska komma ihåg när man utvecklar en detaljerad budget inom en affärsplan.

Innan Lansering Kostnader Efter Lansering Kostnader, Första året
Starta ett företag – 3-7% Driva företaget – 5%
Licensiering – 10-30% Licensavgifter – 1-10%
Mjukvara – 25- 35% Mjukvarusupport – 10%
Anställning – 10-20% Speltillverkade – 5%
Marknadsföring – 15-20% Marknadsföring – 50%
Andra kostnader – 5-15% Anställda – 20-30%

Vid innan lanserings situationen ska den största budgetandelen ägnas åt programvaruuppsättning för att ge framtida användare en kvalitetsprodukt. Men efter lanseringen är det ytterst viktigt att ta upp hälften av pengarna till casino marknadsföring och reklam för att attrahera mer kunder.

 

Steg 2. Lansering

Tidsramen för onlinecasino lansering beror på både företagare och programleverantör. Vanligtvis tar det upp till 3 månader för leverantören att installera programvaran. Den innehåller webbdesign, plattform och spelinställningar, anpassade inställningar och möjliga enskilda funktioner. Företagsägaren kan påskynda lanseringsprocessen genom regelbunden återkoppling till alla frågor som designers och programmerare kan ha. Eventuella problem kan lösas om det diskuteras i tid.

Dessutom ska affärsägaren i god tid adressera de frågor som diskuterats ovan:

• Ansökning om spellicens;
• Öppna ett företagsbankkonto och utgiftskonto,
• Göra förhandlingar med företag för olika betalningsalternativ.

Att sätta upp juridisk och finansiell infrastruktur är den uppgift som endast företagaren kan utföra. Du kommer att behöva samla en massa dokument från advokater och banker som certifierat pass kopia, försäkringsbrev kopia, intyg om brottsregister…

 

Steg 3. Marknadsföring

Hemligheten med den mest populära och framgångsrika onlinecasino succéen och popularitet handlar inte om den toppklassiga designen eller miljarderna spel som ingår. De bästa onlinecasinon är enkelt utformade och innehåller i genomsnitt 45-50 spel till en början. Hemligheten är en ansvarsfull marknadsstrategi som genomförs på alla stadier av projektet. Onlinecasino marknaden är extremt konkurrenskraftig: först är det väldigt svårt att bryta sig in i den, och då är det ännu svårare att ta en fast ställning. Således har ett företag bara en chans att vinna den hårda tävlingen bland konkurrenterna. Nedan är en lista över punkter som är viktiga för alla onlinecasinon som planerar att vara välmående.

• Positionering – Samla ett professionell marknadsföringsteam och utveckla strategiska och taktiska utvecklingsfaser, meddela dina mål (bransch, företag, varumärke) och uppdrag. Bestäm vilken nisch du vill gå in i, hur du skiljer dig från konkurrenterna, vilka unika egenskaper ditt casino har och vilka steg du kommer att göra ytterligare.

Använd bara kvalitetsspel från betrodda spelleverantörer. Du kan starta ditt casino med ett begränsat antal spelleverantörer, med fokus på spel baserade på HTML 5 teknik. Med denna teknik kan användarna njuta av rika grafikspel och förbättra den övergripande erfarenheten av att spela casinospel på mobila enheter.

• Innan Lanserings Reklamkampanj – Annonsera ditt casino, inspirera dina potentiella kunder att vänta på lanseringen; Använd alla möjliga metoder: onlineannonsering, presentationer, publikationer etc.

• Online casino marknadsföring efter lanseringen – Använd SEO, annonsering online, banner nätverk. Allt kommer att behövas på en sådan konkurrensutsatt marknad.

• Klientattraktion och lagringskampanj – Skapa en effektiv supporttjänst eller ett 24-timmars callcenter som dina kunder kan kontakta när som helst. Ta hand om dina kunder genom att navigera via webbplatsen: skapa ett avsnitt om ”Hur” eller vanliga frågor, skriv instruktioner om hur man spelar spel, ge demoversioner, gör allt klart och förståeligt.
Utveckla ett bonussystem, gör auktioner och underhåll och belöna dina kunder hela tiden.
Kom ihåg! Endast företagets ägare kan skapa rätt innehåll på sidan. Programleverantören bör ge dig möjlighet att arbeta med innehållet, men inte skapa innehållet.

• Implementera ett affiliate nätverk – Utveckla kontakter och partners som kommer att vara en drivkraft för onlinecasino utveckling.

 

Ytterligare Steg 4. Bitcoin Casino

Framåtblickande onlinecasino mjukvaruleverantörer erbjuder Bitcoin som ett alternativt betalningssystem för sina betalningar. Online casinoägare över hela världen uppskattar sådana fördelar med Bitcoin casino som betydande besparingar på licensansökningskostnader och månadsavgifter, ökad kundlojalitet, snabb betalningsbehandling och många fler.

Att hantera ett onlinecasino är hårt arbete, men med alla juridiska och finansiella problem som löser sig i tid, valt kvalitetsprogram och en stark marknadsstrategi på plats, kan det bli framgångsrikt. Efterfrågan på onlinecasinon ökar – specialister förutspår 40% tillväxt av detta marknadssegment närmaste år. Genom att följa alla steg beskrivna ovan kommer det att hjälpa ett nyskapat onlinecasino att utvecklas hållbart och överväga konkurrensen. Lycka till!

Källa: SoftSwiss

 

Vår Nuvarande Rankning av Topp 10 VIP Program 2018

Frank & Fred 888 CasinoCasumoNordicasino
Frank & Fred Casino888 CasinoCasumo	NettikasinoNordicasino Casino
100% Upp till 6000 kr.
100% Upp till €140
200% Upp till 12000 kr.
200% Upp till €1000
 Läs recension | Spela!  Läs recension | Spela!  Läs recension | Spela!  Läs recension | Spela!

 

Dessa är det hetaste casinon just nu

 

Dela