Hem / Nyheter / PlayOJO Sponsrar Svenska Paradise Hotel

PlayOJO Sponsrar Svenska Paradise Hotel

PlayOJO att sponsra populär svenska reality-tv

PlayOJO Sponsrar Paradise Hotel som lockar mer än 400 000 tittare per avsnitt.

PlayOJO, ett av de hetaste online-casino varumärkena i Europa och fortsätter att öka sina marknadsföringsinsatser på kärnmarknaderna efter att ha träffat en överenskommelse som sponsrar Paradise Hotel, den mest populära reality-tv-serien i Sverige.

PlayOJO, som drivs av SkillOnNet-plattformen, kommer att sponsra alla 30 avsnitt av hit-TV-serien som kommer att sändas på TV3 från 3:e september. Föreställningen lockar en publik som överstiger 400 000 tittare per episod och har sitt betyg höjt 33% från år till år.
Utställningen har en grupp unga singlar som tävlar om att tillbringa den längsta tiden i Paradise Hotel. Varje måste koppla upp med en medlem av motsatt kön eller riskera att tvingas checka ut tidigt innan en annan gäst tar deras plats.

I år lovar Paradise Hotel mer drama, kärlek och förräderi än någonsin tidigare. Flickorna kommer att ansvara för hotellet, med killarna kämpar för deras överlevnad. Tittarna ska förbereda sig för vändningar, svängningar och massor av nya ansikten under sässongen.

 

Peter Bennett, chef för varumärkesmarknadsföring på PlayOJO, sa:

“Sverige är en av våra kärnmarknader, och vi ville fortsätta att öka vårt varumärke, närvaro och förtroende bland konsumenterna. Paradise Hotel ses av vår målgrupp och ger otroligt varumärkesaffär och lojalitet.
“PlayOJO är redan ett känt namn i Sverige och detta partnerskap kommer att bidra till att säkerställa varumärket som det mest populära och pålitliga onlinecasinot på marknaden.”

 

Mats Nyman, VP FTV på Nordic Entertainment Group i Sverige, sa:

“Paradise Hotel är en av våra mest populära shows och har en riktigt stark fanbase.
“Vi är mycket glada att kunna meddela att PlayOJO är den officiella sponsorn den här säsongen och vårt samarbete kommer också att ge våra tittare mer värde.”

 

PlayOJO lanserades i Storbritannien i februari 2017 och har redan tagit marknaden med storm med sin “för spelare”. Detta tillvägagångssätt har sett det mottagit flera branschpriser, inklusive Rising Star på EGR Operator Awards 2017.

 

Varumärket kom först till den svenska marknaden i januari i år och lanserade med stöd av en flera miljoner kronor TV och online-reklamkampanj som utbildade spelare om PlayOJOs ethos – att vara ett rättvist onlinecasino som ger spelarna större kontroll över sina pengar.

PlayOJO Sponsrar Svenska Paradise Hotel
5 (100%) 8 betyg
Dela