PlayOJO slutar med TV reklamer i Sverige för att minska exponeringen till minderåriga spelare
Populärt online casino varumärke som drivs av SkillOnNet slutar med TV-reklam mellan 16:00 till 21:00 och uppmanar andra operatörer att göra samma sak
Juni 2019 –PlayOJO, det enormt populära online casino varumärket på en SkillOnNet-licens, har tagit det ensidiga beslutet att sluta sända TV-reklam i Sverige mellan klockan 16:00 och 21:00 i ett försök att minska potentiell exponering till minderåriga spelare.
Beslutet att upphöra med reklam under dessa timmar kommer i samband med debatten om spelannonsering i Sverige fortsätter att hetta upp, med det här självinförda beslutet etablerar PlayOJO sig ytterligare som ett av dem få riktigt bra online-casinon som prioriterar ansvarsfullt spelande och att skydda spelare.
PlayOJO om-lanserades på den reglerade svenska marknaden igen i början av året på SkillOnNets licens och har sedan dess blivit en av de största TV-annonsörerna i landet. Costas Alexandrou, VD för SkillOnNet, säger att andra operatörer borde följa för att bättre skydda minderåriga spelare.
”Som en ansvarig, licensierad plattformsleverantör i Sverige strävar vi efter att måtta vår marknadsföring och göra allt vi kan för att begränsa eventuell exponering till minderåriga spelare. PlayOJO-teamet arbetar nu med TV-sändare för att dra tillbaka reklamerna.”
”PlayOJO har varit pionjärer för rättvisa casinospel online – vi var de första som inte hade några satsningskrav alls – vilket stärker vår position ytterligare.”
”Om andra online-casinooperatörer i Sverige verkligen bryr sig om ansvarsfullt spelande, bör de också se över sina annonseringsstrategier och scheman och göra allt de kan för att begränsa potentiell exponering för personer under 18 år.”
Dessa är det hetaste casinon just nu