JÄMFÖR CASINON
Även om det inte nödvändigtvis är ett krav att vara en spelentusiast själv, har eSports varit ett ”hett” ämne under de senaste åren, och det är osannolikt att euforin om det kommer att sakta ner när inom en snar framtid. Branschen beräknas vara värd ungefär 1,5 miljarder dollar 2020, och antalet frekventa eSports-tittare stod för 143 miljoner år 2017. Tittandet på eSports videoinnehåll kommer nå 6,6 miljarder timmar år 2018, antalet frekventa tittare och entusiaster förväntas stiga till 250 miljoner år 2021. eSports växer över hela världen men är definitivt enormt i Nordamerika och Kina. Tvärs över världen har eSports vadhållning blivit populärt, konkurrensen mellan spelarna växer, det antalet lag som dessa spelare kan gå med, antalet turneringar och sponsringar runt om i världen växer också i samband med detta.
Oavsett om du redan är djupt förtrollad av det magiska upplevelsen videospel och eSport erbjudander, är uppföljningsriktlinjerna här utformade för att gå igenom allt som är viktigt att veta om eSports. Så läs vidare för att upptäcka världen av eSports.
Eftersom eSports Betting har vuxit mycket och blivit mycket populärt bland spelare har vi utarbetat en omfattande sektion som kommer att omfatta kärnan i det nya fenomenet i stor detalj och hjälpa dig att förstå ämnet i stor utsträckning. Låt oss börja med de mycket grundläggande ämnena om ämnet eSports Betting. För att lära känna de mest populära eSports-spel kan du kolla vår sida tillägnad till det här. Som du kanske vet är de flesta tonåringar fans av personer med pseudonymer som F0rest eller PewDiePie, det här är några av de mest populära eSports-aktörerna i branschen och du kan bekanta dig med dem på vår sida här.
eSports eller Electronic Sports klassificeras som konkurrenskraftigt spel på professionell nivå. Medan vissa spel fortfarande är utformade som en-mot-en format, är de flesta eSports-spel lagbaserade. Trots att en serie turneringar och ligor spelas årligen på en regional och global nivå är högpunkten för varje inspirerat fan de sista händelserna även kända som mästerskap. Dessa stora och spektakulära eSports-händelser har haft en betydande tillväxt i tittarskap och därmed intäkterna under de senaste åren. Konkurrenterna omfamnar lätt möjligheten att visa upp sin raffinerade skicklighet och få popularitet. Tävlingsandan och stilen för en seger åtnjuts av en ständigt ökande live publik, medan miljontals människor fortsätter att titta med oväsentligt intresse av tävlingarna online. Så många lönsamma möjligheter uppstår, sändningsföretag och andra parter engageras i ett försök att uppnå sin rättvisa andel.
Den mest relevanta och populära klassificeringen av eSports-spel inkluderar följande:
Som namnet antyder är det enskilda spel, där spelaren upplever spelet genom ögonen på en avatar av hans / hennes val eller om inget val ges – från det perspektiv som är förinställt av spelet. First Person Shooters är normalt sammansatta av fördefinierade nivåer med svårighetsgrader och kretsar kring snabba kampar. Vissa spel ger spelare en erfarenhet av framgångsrikt slutförande av ett uppdrag som används för att frigöra nya förmågor och låsa upp vapen. Däremot är andra första personskyttar ganska centrerade på berättelser, problemlösande och logiska pussel. Utan några invändningar mot fullständighet, innehåller några av de mest kända och favoriserade FPS spel namn som Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch och Battlefield. First Person Shooters, liksom Multiplayer Online Battle Arena spel, är ledarna i eSports. Cirka 3/4 av eSports turneringar är antingen FPS eller MOBA speltyper.
Framgångsrikt differentierad som en spelgenre och som utvecklas i en snabb takt, var MOBA ursprungligen en produkt från Riot Games, en amerikansk videospelutvecklare och eSports turneringsorganisatör. Här är några av de gemensamma egenskaperna alla spel som hör till genren verkar dela. Motsatta spelarlag anlitar många osjälviska försök att behålla sina hemmabaser från total rivning och den som först förstör motståndarens bas vinner. Till skillnad från First Person Shooter spel, är topp-down-perspektivet närvarande, eller en förhöjd synpunkt som visar spelets gång ovanifrån. Dessutom är försvarstornen vanligtvis närvarande för att förstärka hemmabaserna och automatiskt attackerar de motsatta fienderna. Spelare kan navigera över det mesta av kartan och förlita sig på några dimensioner av krigsmateriel för att planera och framgångsrikt utföra smygattacker mot fiender. De så kallade RPG-elementen, som står för slumpmässigheten, gör det möjligt för avatarer att jämföras och få nya förmågor desto högre nivå man uppnår. Utan några invändningar för fullständighet, innehåller några av de mest kända och favoriserade MOBA namn som Legends League, Dota 2, Heroes of the Storm och Smite.
Strategispel involverar taktiska val och manövrer mot motspelare när det gäller optimala rörelse och disposition av stora krafter, såväl som internt beslutstänkande och avancerad situationsmedvetenhet. Målet är tydligt – en taktisk överlägsenhet som bestämmer det slutliga resultatet av matchen. Några av de mest kända och favoriserade strategispelen inkluderar namn som StarCraft II: Wings of Liberty, Civilization VI, Total War: Warhammer 2 och XCOM 2.
Kort har alltid varit bland de mest kända och favoriserade spelen att spela, och fortsätter att få ännu mer popularitet nuförtiden. Alternativen varierar från kortspel som blackjack och poker på casinon till betting på samlar kortspel. Den senare bygger på sammanhanget att slå två motståndare mot varandra med det yttersta målet att minska motståndarens hälsa till noll. Båda spelarna får skräddarsydda kortlekar utsmyckade med fantasy eller science fiction-teckningar och brukade utmana motståndare till en-mot-en-strid. Kort varierar i sort och består normalt av minions, stavar, vapen och hjältekort. Några av de mest populära eSports kortspelen är Hearthstone, Artifact, Gwent: The Witcher Card Game och The Elder Scrolls Legends. Racingspel är ganska självförklarande. Spelare engagerar sig i racetävlingar samtidigt som de placeras i olika typer av omgivningar som inkluderar variationer i landskap, väder, hinder och banor. Några av de mest populära racing eSports-spelen är iRacing, F1 esSorts-serien, Forza Motorsport 2 och Project CARS Esports. På samma sätt konfronterar sportspel spelare som bygger på argument för allvarliga färdigheter och sportsmanskap i sin enstaka strävan efter den ultimata segern. Beroende på spel finns olika typer av omgivningar tillgängliga. Dessutom får spelarna gå upp i nivå på vissa framsteg, poäng uppnådda och möjligheten att låsa upp ytterligare funktioner. Några av de mest populära sportens eSports-spel är FIFA-serien, NCAA Football, Madden NFL och Rocket League.
Våra expert eSports team tror att eSports växer snabbt och exponentiellt. De flesta av de yngre generationerna känner till eSports, känner till spelarna, turneringarna, spelen. Det är inte nödvändigtvis fallet med generationerna 40 och över. Men vi tror att eSport kommer att bli vanligt och med vanligt, menar vi att alla tidigare Millenials kommer att veta om det. eSports-turneringar kommer sannolikt att överträffa vanliga sportevenemang och turneringar. Även om det skulle vara svårt att slå NBA, stora tennismatcher, olympiska spelen, skulle det vara ganska möjligt inom en snar framtid. Våra prognoser är att eSports kommer att överträffa regelbundna sporter när det gäller popularitet, tittande och inkomst inom ett årtionde.