Hur Gamification Formar Onlinecasino Industrin?
En av de främsta prioriteringarna för företag som arbetar i den digitala miljön är att hålla sig uppdaterade och anta de senaste tekniska utvecklingarna. Innovation är en nödvändighet för alla företag som verkar online och särskilt onlinecasinon, där detta inte bara är en frivillig process utan en fråga om överlevnad. Därför har onlinecasinoplattformar under de senaste åren utvecklats och anpassats till deras spelares behov. En process som långsamt har tagit över casinovärlden under de senaste åren är Gamification. Denna process har numera blivit en av de väsentliga funktionerna i casinon på nätet, vilket har förbättrat casinon för alla spelare mycket. Men vad är Gamification mer exakt, och vilka är de vanligaste spelteknikerna som används av onlinecasinon? Låt oss ta en titt på det här.
Vad är Gamification?
Gamification definieras som processen för att skapa spelliknande element och tillämpa dessa element i sammanhang som inte är relaterade till spel; med andra ord, skapa spel-liknande koncept för olika affärsapplikationer. Det är ett verktyg som, när det används väl, kan öka konsumenternas fäste till varumärket. De första som använde Gamification-tekniker var ofta flygprogram genom de nivåer som erbjuds passagerarna. Ju mer en person flyger med ett visst flygbolag, desto mer stiger statusen och därför får de fler och bättre fördelar. En annan av de vanligaste applikationerna för Gamification är lojalitetsstrategier och program, som kan vara komplexa och inte är enkla. Du måste ha olika element och funktioner för att implementera Gamification effektivt.
I nätkasinon har gamifieringsprocessen bara ägt rum ett tag, och att säga att det i stort sett har varit framgångsrikt skulle vara en underdrift. Många onlinecasinon använder Gamification, och i de allra flesta fall ser vi måttlig till hög framgång. Casinon använder många klassiska tekniker för gamification, som är perfekta för casinomiljön. Lojalitetspoäng är till exempel enkla i konceptet, men de ser en enorm ökning av återvändande kunder när de används effektivt.
Varför är Gamification populärt?
Människan har en särskild naturlig affinitet för att fullborda prestationer eller mål; med andra ord, vi är jägare. Vi tenderar att alltid vilja vinna, särskilt bland människor som har ett gemensamt intresse, till exempel spel.
En enastående känslomässig del av människor är att upprätthålla hoppet om att vinna. Så enkelt som det låter, användningen av spelfunktioner som dueller och turneringar får fram konkurrensandan i oss. Och vad är slutresultatet? Vi vill bara vinna och se våra namn högst upp på topplistan. Detta ger oss en känsla av tillfredsställelse.
Gamification i onlinecasinon
Gamification är en process med det enda målet att involvera spelare på en djupare nivå. Till exempel, skapa en avatar, skapa användare, ändra olika spelalternativ, motivera användare att spendera tid på webbplatsen och satsa på tur. När användaren har en chans att tjäna belöningspoäng, höja VIP-nivåer eller få ett speciellt märke på sitt användarkonto, förbinder de sig till casinot mer grundligt, till skillnad från de casinon som inte inkluderar Gamification än. Detta ger inte bara en känsla av självuppfyllelse för att få en ny klassificering eller märke utan också utlöser konkurrensen.
Många onlinecasinon har beslutat att satsa på Gamification, vilket har visat sig vara en framgångsrik åtgärd. Låt oss titta på de mest populära teknikerna som de använder:
Mest använda casino gamification tekniker:
- Lojalitetspoäng: – innebär att ju mer tid en kund tillbringar på ett visst onlinecasino, desto fler fördelar och belöningar kommer de att tjäna. Belöningar kan variera från gratissnurr på spelautomater till exklusiva kampanjerbjudanden.
- Lojalitetsbonusar: Denna teknik ger kunderna något att arbeta med, perfekt för dem som tillbringar en viss tid i ett online casino. Spelare belönas med bonusar och freebies. Denna teknik är effektiv, rolig och erbjuder casinospelare möjligheten att fortsätta komma tillbaka och vinna mer.
- Topplistor: De syftar till att väcka konkurrensinstinkterna hos spelare som gillar att toppa listorna. De flesta spelare skulle vara stolta över att ha sitt namn på en topplista, vilket automatiskt gör dem till en av de största spelarna. Denna teknik är ett utmärkt alternativ för onlinespel, pokerturneringar och så vidare.
- Dela innehåll på social media: Detta är en av de mest effektiva gamification-teknikerna, som motiverar användare att tjäna belöningar och gratissnurr genom att rekommendera vänner på Facebook eller Twitter. I utbyte mot sina handlingar kommer online slots att ge dem gratissnurr, lojalitetspoäng och annat.
Hur fungerar Gamification?
De flesta onlinespelare håller med om att dessa tillägg gör casinoupplevelsen mer spännande och roligare. Spel blir en tävling bland tusentals spelare, och till och med onlinespelare kan garanteras ha en bättre chans att vinna priser eller bonusar. Dessutom kan de delta i stora pristurneringar med miljonutbetalningar. Spelande i casinon förde med sig fler och roligare spel. Det ger spelarna det värde de förtjänar för pengarna de har investerat i sina favoritcasinon.
Om det inte har varit tillräckligt klart ännu, ja, Gamification fungerar och online casinospelare älskar det. Liknande tekniker används i organisationer världen över, och konsensus är att det inte finns något bättre sätt att få kunderna att känna sig uppskattade än att motivera dem att komma tillbaka om och om igen.
Den Amerikanska Armén är känt för att använda ett gamification-system i sin rekryteringsprocess. En spelsimulering är tillgänglig för allmänheten. Spelet är underhållande men lär också användarna värdefulla lektioner om det militära förfarandet. Gamifieringsaspekten gör att spelare kommer tillbaka för att uppnå nya märken och mål. I gengäld upplevde militärrekryteringen en ökning sedan spelets släpp.
Samsung använder Gamification för att belöna kunder för att ha deltagit i sitt community. Dedikerade användare tjänar märken och lojalitetspoäng genom att granska produkter och delta i diskussionsgrupper online. Det finns också ett belöningssystem för dem som väljer att titta på och diskutera reklamfilmer av de senaste produkterna.
Vilka är det bästa gamification casinona?
1. Casoo Casino
Casoo är ett av de mest populära casinon på marknaden och innehåller gamificationfunktioner som ett VIP-program, som består av att låsa upp nya mysteriumvärldar, olika belöningar och nya nivåer. När vi pratar om Gamification har de här killarna gjort det rätt. Om du är en lojal spelare kommer du att belönas tillräckligt.
Casoos lojalitetsprogram är ganska fascinerande. Casinot använder spelelement för att rama in det som uppdrag. Ju mer du spelar, desto längre i spelet går du och desto fler ”planeter” får du besöka, och desto fler priser och bonusar får du för att låsa upp. Precis som de flesta lojalitetsprogram, ju längre du går, desto bättre belöningar får du. När du går längre i spelet har du också möjligheten att låsa upp Weekend Reload Bonusar, som består av gratissnurr, bonuspengar och andra spännande belöningar.
2. Wildz Casino
Wildz är ett spännande nytt casino med fantastiska spelfunktioner som garanterar en fantastisk spelupplevelse för alla spelare. Enligt casinots motto ”Get More!” Kan spelare förvänta sig en hög nivå av spel som är anpassad till deras personliga spelupplevelse.
Levelz, Wildzs lojalitetsprogram belönar spelare för varje cent som satsas, genom progression på nivåfältet. När spelet är slutfört kommer spelet att få en snurr på casinots egena Levelz-spelmaskin som innehåller olika bonusspinspriser på spelarens favoritspel. Ju högre nivå spelaren är på, desto bättre är vinsten på spelet. För varje dag du slutför en nivå får du också en gratis nivåuppdatering för nästa dag.
Spelares Röst – Gambling.se Tidning Utgåva 9, Artikellista
Hur Gamification Formar Onlinecasino Industrin?
Läs mer
Vi Frågar…Proffsen Svarar: Artificiell Intelligens & Spelindustrin
Läs mer